loading...
m-bibak/طرفداران محمد بی باک
Admin بازدید : 15 دوشنبه 22 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

اول بیو گرافی کوتاه از این رپر محبوب:

محمد رضا بهادران ، ملقب به محمد بی باک

زمان و محل تولد : 12 آذر ماه ، تهران

رشته ی تحصیلی وی در دوران دبیرستان ریاضی فیزیک بود ، در دانشگاه از رشته ی برق انصراف داده و لیسانسش رو در رشته ی IT رو گرفته

با اینکه قبل از این تاریخ در زمینه ی رپ فعالیت داشه اما از حوالی سال 84 شروع به پخش آهنگهاش کرده،

3-4 تا تک ترک به اسم " بی تو هیچم " ، " حقایق " و ... داشته و بعد از اون آلبوم " این دوستی تمومه"

پس از اون رپ از نوع اجتماعی با دیدگاه انتقادی رو شروع کرده ، چیزی که دوست داشت موسیقیش به همین شکل پیش بره

" خیابونای شهر من " از جمله کارهای اجتماعیش در اون بُرهه ی زمانیه.

نیم نگاهی هم به موسیقی عرفانی داشته مثل کار " خدا نزدیک است " و " علی یعنی "

بعد از آهنگِ بذار برم ، به علت خدمت سربازی و اقدام برای مجوز حدود 2 سال نخوند

بعد از اون با آهنگ و ویدیو کلیپ " گله " استارتی دوباره و پر انرژی تر داشت و سعی کرد تمرکزِ بیشتری روی کارهای تصویریش داشته باشه.

در کل می توان گفت ، آهنگ و کلیپِ " گله " و " تنهام " از آهنگایی بودن که نفش موثری در محبوبیت و شهرت ِ محمد داشتد.

سوال اول رو اینطوری شروع میکنیم:

ساکن کجایی؟ اهل کجایی؟سن؟ و متاهلی یا مجرد؟!

بی باک: مجرد 26 ساله - پدر مادر تهرانی و اهله محله سعادت آباد تهران

سوال بعدی:

شعر تو از کجا ریشه می گیره و چه جوری آغاز میشه و تبدیل به یک موسیقی میشه ؟


از خودم ، از نگفته هام ، نگفته هایی که احساس می کنم من و نسلم به هم مشترکیم ، از موضوعاتی که هر روز به چشم خودم می بینم و باید زده بشه.

اگه کسی بخواد وارد رپ یا موسیقی شه کمکش می کنی؟!

بی باک :بله! می تونین از خیلیا که اومدن و از طریقه فیسبوک یا در استدیو همدیگرو دیدیم و کمک خواستن بپرسین من هر کاریکه از دستم بر میاد رو انجام میدم حتما...

سوال مهم بعدی که واقعا یه علامت سواله اینه که چرا اهنگ و ویدیو مرور میکنم فقط دموش پخش شد و کار اصلی پخش نشد هیچوقت!

محمد بی باک: اون آهنگ هم خودش و ویدیوش ریمو شد از هارد! و ریکاوری هم نشد این رو هم در فیسبوک اعلام کردم شاید بسازمش دوباره اما فعلا واسش برنامه ای ندارم

سوال بعد:

در آلبوم ما 2 که از کمپانی اما پخش شد چندی پیش شرکت داشتی و آهنگتم در صفحه فیس بوک اما ، موزیک برتر انتخاب شد. حالا به غیر کاره خودت کدوم کارو قبول داری؟!

بی باک: فکر کنم ترک سامی بیگی... من آلبوم رو زیاد گوش ندادم.

سوال مهم بعدی: پیچ حصین رو، روی فن پیجت شیر کردی. آیا قراره باهم کاری بدین بیرون؟

بی باک: خیر. قراری نیست. شیر کردم چون خواننده های زیرزمینی هیچ رسانه ی تبلیغاتی ندارن ، از هیچ جا هیچ گونه ساپورتی نمیشن.

حداقل ما باید یاد بگیریم خودمون هوای همو داشته باشیم تا طرفداراهم یاد بگیرن به جون هم نیفتن به سلایق هم احترام بذارن.

سوال بعدی:

بازتاب کاراتو در جامعه چطور می بینی؟


بی باک: بازتاب بسیار خوب ! وقتی می بینم من رو به عنوان یه محرم و سنگ صبور می دونن ، اگر جایی من رو از نزدیک می بینن یا از طریق اینترنت ،

حتی مشکلات شخصیشون رو با من در میون میذارن و به این اعتقاد دارن که میشه مشکلات رو با صدای محمد بی باک بیان کرد و ازم میخوان که راجع به فلان موضوع بخونم

یا تو شعرام بهش اشاره کنم ، این بزرگترین هدیه از طرف مخاطبهام به منه !

سوال خیلی مهم که خیلی خواستن ازت بپرسیم: با رپر معروفی فیت قرار نیست بدی؟!!

بی باک: هنوز نه ! اما اگه خبری بشه اعلام میکنم متعاقبا.

سوال : یه سریهای هستند که می گن توی کارات استایل همیشگی و خاص نداری ، توضیحی داری ؟

بی باک: خوب همیشه پشت سر من انواع و اقسام صحبت ها بوده و حرفایی که شاید 80% اونا صحتی ندارن.

اون هم شاید به این دلیل میتونه باشه که اکثر خواننده های سبک رپ ، همشون با هم رفاقت دارن و پشت هم رو دارند تقریبا ،

تازه کار ها با همکاری رپرهایی که معروف ترن ، با همین ارتباطات و از همین طریق اسمی دستو پا می کنن.

در نتیجه یه رپر جدید ، طرفدارای رپرایی که باهاشون کار میکرد رو هم جذب می کنه ، اما محمد بی باک رپ رو خودش شروع کرد و رو پای خودش بود.

( بیت میم و نون که میگه : یه مردم که هردم رهسپار زدردم ، که هیچ وقت جلو کسی دست دراز نکردم ) به تنهایی اسمی دستو پا کرد نه با کمک هیچ رپر دیگه ای!

نوع جدیدی از مخاطب رو جذب کرد و واسه همینه خیلی از رپرا ، مخاطباشون یا حتی مدیران یک سری سایت های موسیقی زیر زمینی سعی در تخریب چهره وی داشتند ،

از زدن حرفای بی منطق در موردش پرهیزی نداشتند ، حرفایی که خیلیاش بر پایه هیچ سواد موسیقی نبود.

مثلا در زمینه همین قضیه استایل که یک بار به گوش خودم هم رسید ، حرفایی زده بودن که کلی من رو شاد کردند و خندیدم.

در زمانی که تمام خواننده های رپ با درست کردن حاشیه هایی سعی می کنند اسم خودشون رو بالا و سر زبونها نگه دارن ،

محمد بی باک شاید کم حاشیه ترین خواننده ای است که میشه ازش نام برد ،

در آخر بگم من سبک های مختلفی رو اجرا کردم که خیلیاشون مورد پسند قرار گرفته.

ما رپر هایی داریم که ترک هاشون در یه سبک میاد و جواب میگیره و اگه ازشون مردم بخوان که سبکه دیگه ای بخونن نمیتونن ، کما اینکه مثال های زیادی هست برای این مطلب.

اما من ترکی مثله گله رو داشتم که راجع به زندگی شخصیم بود ، ترک اجتماعی مثله خیابونای شهر من رو داشتم که هنوز بعد از چندین سال ازش یاد میشه ،

ترکی مثله غریبه که اسلو و عاشقانه بود ، یا ترکی مثله تنهام که اون هم گل کرد و خیلیهای باهاش خاطره دارند ،

و افرادی که خارج از دایره رپ هستند همه این اتفاقات رو موفقیت می دونن ، اما تعداد انگشت شماری از افرادی که داخل دایره رپ هستند ( نه همشون )

همه هر کدام به یک نحوی و با یک دلیلی اینها رو نادیده می گیرن و هر روز زیرآب رپری رو می زنن که خودش می نویسه ، موزیک می سازه ،

حتی ویدئو می سازه و کلا رو پای خودش ایستاده ، کاری که بقیه خواننده ها اغلب با دادن پولهای میلیونی به تنظیم کننده ها و کارگردان ها انجام میدن.

باعث افتخاره و من خوشحالم اما خیلی سعی داشتن این مطلب رو برای کمرنگ کردن موفقیتای من جوره دیگه ای نشون بدن که مخاطب رپ و مخصوصا مخاطب من خیلی باهوش تر از این حرفاست.

درباره استایل هم باید عرض کنم که ، اگر که کمی تغییر کرده در هر آهنگ ،

خوشحالم که تونستم بین این کار و کار بعدیم تفاوتی ایجاد کنم چه از لحاظ شعر،وزن شعر و نوع و جنس موسیقی و من این رو دلیل پیشرفت میدونم.

سوال: کاره جدید چی تو را داری؟!

بی باک: درباره کار جدید ، من پیشاپیش صحبتی نمیکنم که بد قول نشم. هروقت که خبری شد ، در فیس بوک و صفحه رسمی خودم به آدرس :
http://facebook.com/bibak.rap اعلام خواهم کرد.

و حرف اخر!

از همه طرفدارای گلم تشکر میکنم ، احساس می کنم هیچ خواننده ای طرفدارایی به خوبی طرفدارای من نداره ، و برام خیلی عزیزن!

ما هم از تو تشکر میکنیم محمد جان و مرسی که وقتت رو در اختیار پیچ ما قرار دادی.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 17
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 14
  • بازدید سال : 48
  • بازدید کلی : 392